نکاتی در مورد لغزش خودرو

سیاسی ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
همواره داشتن یک خودرو برای مدت طولانی وبرطرف کردن مشکلات آن دغدغه ای اساسی برای دارندگان خودرو است ، یکی از مشکلاتی که هر شخصی امکان دارد با آن روبرو شود ، لرزش خودرو می باشد. حل مشکلات خودرو می تواند امری آسان باشد، مثل عوض کردن تایر خودرو، یا بالانس آن و یا امکان دارد مشکلات کمی پیچیده تر باشد مثل مشکلات فرمان خودرو.

از مشکلات ناشی از لرزش خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:
مشکلات مربوط به موتور خودرو :
گاهی ممکن است لرزش خودرو ناشی از مشکلات موتور آن باشد به طور مثال به موتور به اندازه ی کافی سوخت، هوا و یا جرقه که برای روان کار کردن آن نیاز است، نمی رسد. از جمله علائمی که ناشی از لزرش خودرو بر اثر مشکلات موتور می باشد عبارتند از:
۱- لرزیدن و یا تکان خوردن خودرو درهنگام شتاب بالا
۲- در محدوده های سرعت های خاص بریده بریده تکان خوردن 
۳- ماشین در ابتدا خوب شروع به کار کند ولی بعد از مدتی به لرزش درمی آید که این گونه علائم ممکن است ناشی از مشکل شمع خودرو باشد و حتی اگر مشکلی نباشد این امکان دارد که ناشی از سیم متصل به شمع خودور باشد که باید تعمیر و یا تعویض انجام شود. در مجموع می توان گفت که دلیل آن کثیف شدن فیلتر و یا مسدود شدن آن باشد که رساندن سوخت و اکسیژن به موتور خودرو را با مشکل مواجه کند. 
مشکلات اکسل (محور چرخ خودرو)
خودوری ما دارای قسمتهای چرخشی و رفت و برگشتی بسیاری می باشد که برای برای درست کار کردن باید در جای مناسب خود قرار بگیرد. چنانچه اکسل در خودرو خم شود احتمال دارد تکانهایی در خودرو ایجاد شود وبا زیاد شدن سرعت خودرو این مشکل بیشتر می شود. مشکل اساسی در این بخش مربوط به بررسی محور چرخها می شود.به دلیل اینکه انتقال قسمتی از قدرت موتور خودرو توسط ای محور انجام می شود و در صورت ایجاد مشکل یکی از عواقب آن لرزش خودرو می باشد. 
مشکل ترمز خودرو
چنانچه لرزش خودروی شما به هنگام ترمز گرفتن بیشتر شود اولین احتمال این است که ممکن است روتر ترمز شما تاب خورده باشد. روتر یک دیسک نقره ای شفاف است که به یک سیستم ترمز مجهز می باشد. این بخش می تواند در اثر پارگی دچار تغییر شکل شود و بایستی به یک متخصص در زمینه لنت های ترمز مراجعه نمایید.
ایراد داشتن تایر خودرو
ازعلل لرزش خودرو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
1-چنانچه خودروی شما در سرعت های خاصی می لرزد نیاز به بالانس چرخ دارد.
2- تایرها آج های جداگانه ای دارد و در صورت از بین رفتن این آج ها باید تایر خودرو را تعویض کرد. 
3- سائیدگی غیر یکسان تایر ، در مواقعی مشکل لرزش خودرو از تایر آن نیست ولی شرایطی وجود دارد که عملکرد تایر خودرو را با مشکل مواجه می کند مانند مشکل آسفالت خیابان

کلمات کلیدی: