از اول دیماه اجرایی می شود؛ تولید خودرو‌های نا ایمن متوقف می‌شود

سیاسی ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
از اول دیماه اجرایی می شود؛ تولید خودرو‌های نا ایمن متوقف می‌شود
گروه نمایندگی های سیاسی - رئیس سازمان ملی استاندارد از اجرایی شدن استاندارد‌های ۸۵ گانه خودرویی از ابتدای دیماه امسال خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری« گروه نمایندگی های سیاسی » به نقل از واحد مرکزی خبر ، نیره پیروزبخت با بیان اینکه تغییری در برنامه اجرایی کردن استانداردهای 85 گانه خودرویی به وجود نیامده است افزود:آمادگی داریم به خودروسازان و هر واحد تولیدی دیگر برای ارتقای کیفیت، مشاوره دهیم ؛ اگرچه راضی نیستیم صنعت ما آسیب ببیند اما در درجه اول، سلامت و ایمنی مردم مهمتر است بنابراین از یک دی ماه، استانداردهای 85 گانه را اجرایی می کنیم.
وی اضافه کرد: با خودروسازان و وزارت صنعت در حال هماهنگی هستیم تا از یک دیماه که بازرسی ها در راستای استانداردهای 85 گانه، شروع می شود در هر کدام از خودروها به یقین برسیم که نمی تواند این استانداردها را بگذراند و شرایط نا ایمنی را برای مردم فراهم می کند توقف تولید این دسته از خودروها را اعلام کنیم.
وی اضافه کرد: البته تا زمانی که بررسی می کنیم تولید خودرو ادامه دارد اما بعد از گذراندن استانداردهای 85 گانه، خودروهای تولیدی وارد بازار می شود.
وی ادامه داد: با بسته حمایتی جدید استاندارد، بخشی از مقررات را حذف کردیم یعنی در این بسته، به واحدهای تولیدی اعلام کردیم واردات مواد اولیه و واسطه ای در گمرک با ماندگاری بالا مواجه نمی شود.
پیروزبخت با بیان اینکه به سازمان استاندارد در قانون بودجه به عنوان سازمان درآمد - هزینه نگاه شده و برمبنای در آمدهای مان بودجه را پیش بینی کرده اند گفت: استاندارد، سازمان نظارتی است این طور نباید باشد که اگر درآمدش کاهش یافت بودجه اش هم کاهش یابد آن وقت تکلیف سلامت مردم و کنترل های بازار چه می شود؟

کلمات کلیدی:

نظرات کاربران



اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.