پرداخت بلیط اتوبوس در چین با اسکن چهره

سیاسی ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
پرداخت بلیط اتوبوس در چین با اسکن چهره
چینی ها که این روزها به استفاده از تکنولوژی های جدید در عرصه های مختلف مشهور هستند این بار سیستم پرداخت بلیط اتوبوس با «اسکن چهره» راه اندازی کرده اند.
به گزارش پایگاه خبری«گروه نمایندگی های سیاسی» به نقل از ایرنا ، در این سرویس جدید که در شهر 'جینخوا' استان 'ژجیانگ' راه اندازی شده است به مسافران اجازه داده می شود تا هزینه های اتوبوس خود را از طریق اسکن چهره پرداخت کنند.
برای استفاده از این خدمات جدید، مسافران باید تصویر چهره و مشخصات حساب بانکی خود را در نرم افزار شرکت اتوبوس رانی 'جینخوا' از طریق گوشی هوشمند خود ثبت کنند و از این طریق به جای پرداخت اسکناس یا پرداخت های الکترونیکی دیگر، هنگام سوار شدن به اتوبوس، چهره خود را از طریق یک دستگاه اسکن که در ورودی اتوبوس نصب شده است اسکن می کنند و هزینه اتوبوس به صورت اتوماتیک از حساب آنها کسر خواهد شد.
پس از ثبت مشخصات فرد در نرم افزار مذکور، دوربین قادر به تایید پرداخت از طریق تشخیص چهره تنها در یک ثانیه است که از زمان مورد نیاز برای کشیدن کارت یا اسکن کارت بانکی یا کارت های مخصوص مترو و اتوبوس کمتر است.
این سرویس که در حال حاضر در دو خط این شهر راه اندازی شده است قرار است در آینده نزدیک فراگیر شود.
یک مقام رسمی شرکت اتوبوسرانی 'جینخوا' به رسانه های محلی گفته است این سرویس همچنین به تجزیه و تحلیل داده ها در مورد تراکم مسافر در خطوط مختلف کمک خواهد کرد.
پیشتر سیستم های حمل و نقل عمومی بسیاری از شهرهای چین به کارت های الکترونیکی فیزیکی یا کارت های الکترونیکی مجازی که به صورت یک نرم افزار در داخل گوشی های هوشمند قرار دارد مجهز شده بودند اما سیستم اسکن چهره یک خدمت نوین است.
هزینه بلیط اتوبوس های داخل شهری در چین در یک خط اتوبوس ثابت نیست بلکه بستگی به میزان مسافت طی شده دارد برای این کار هر فرد باید هنگام سوار شدن به اتوبوس، کارت خود را در دستگاه مخصوص بکشد و هنگام خروج نیز همین کار را تکرار کند دستگاه مذکور نیز بر اساس تعداد ایستگاه ها و همچنین مسافت طی شده، هزینه را از کارت مسافر کسر خواهد کرد.

کلمات کلیدی:

نظرات کاربران



اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.