شاهین اتوماتیک وارد مرحله تست های فنی شد + تصاویر

علی معیری ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
شاهین اتوماتیک وارد مرحله تست های فنی شد + تصاویر
 مدیرعامل سایپا در گفت و گوی تلویزیونی خود این وعده را داده بود که در زمستان ۱۴۰۰ تولید اولیه شاهین با جعبه دنده اتوماتیک آغاز خواهد شد. حال در اواسط دی ماه می بینیم که نمونه های اولیه این سدان ملی تولید گردیده و برای انجام تست های فنی و تطبیق قوای محرکه وارد مراکز تست جاده ای شده است.
بر اساس نسخه ای از شاهین اتوماتیک که وارد مرکز تست جاده ای شده است، نشان شاهین بر روی درِ صندوق عقب تغییر کرده و نوشتاری فارسی را به خود گرفته است. همچنین نشان CVT که نمادی از ساختار جعبه دنده این سدان اتوماتیک است، بر روی این خودرو نصب شده است. آن طور که گفته می شود، جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک CVT شاهین که توان پیشرانه را به چرخ های جلوی این سدان سایپا منتقل می کند، دارای ساختار تیپ ترونیک و یا امکان تعویض دستی دنده بوده و دو حالت رانندگی نرمال و برفی را برای شاهین پشتیبانی می نماید.

مشخصات فنی سایپا شاهین اتوماتیک :

سایپا شاهین اتوماتیک به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو شارژر M15TC مجهز است که ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این گشتاور در دور کمتر از RPM 1900 در پیشرانه شاهین تولید و به جعبه دنده اتوماتیک CVT منتقل می گردد. پیشرانه این سدان سایپایی به استاندارد آلایندگی یورو ۵ مجهز و در آخرین به روزرسانی توانسته به مصرف سوخت ترکیبی کمتر از ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در نسخه دنده ای در شهر و جاده دست یابد.

امکانات رفاهی و ایمنی سایپا شاهین CVT :

با توجه به تصاویر مشخص است که فعلاً تطبیق جعبه دنده CVT با پیشرانه M15TC برای شاهین در دستور کار قرار گرفته و نسخه مورد بحث، هنوز به امکانات نهایی شاهین اتوماتیک فول مجهز نشده است. به گفته مهندسان گروه خودروسازی سایپا، شاهین اتوماتیک قرار است در دو نسخه به بازار عرضه شود که در نسخه فول سطح امکانات بیشتری نسبت به نمونه دنده ای خواهد داشت. در حال حاضر خودرو شاهین دنده ای به دو کیسه هوا، سانروف، استارت دکمه ای، آینه تاشو برقی، سنسور نور، فرمان کمکی برقی، رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی، چراغ روشنایی روز، سنسور پارک و دوربین عقب، تریم داخلی چرم مصنوعی، سنسور باد تایر، نمایشگر لمسی، تهویه اتوماتیک، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، ABS، EBD و… مجهز است و گفته می شود که در نمونه اتوماتیک اولیه این خودرو امکاناتی مانند کروز کنترل و در نسخه فول آن امکاناتی مانند صندلی برقی و کیسه هوای هوای جانبی نیز به آن اضافه خواهد شد.

ممنون از رسانه خودرویی اسب بخار بابت انتشار این تصاویر

روابط عمومی گروه نمایندگی های سیاسی



نظرات کاربران



اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.