از ابتدای سال 1401 دولت می تواند خودرو واردکند

علی معیری ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
از ابتدای سال 1401 دولت می تواند خودرو واردکند
طی روزهای گذشته، حذف بند واردات خودرو سواری از بودجه سال 1401 حواشی زیادی را در فضای مجازی داشت، اما امروز 14 فروردین ماه، نظام الدین موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، گفت که مجلس به صورت کلی واردات خودرو را تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده و این موضوع جای هیچ خدشه ای ندارد و دولت می تواند از ابتدای فروردین 1401 به واردات خودرو سواری اقدام کند.

این در حالی است که حاج بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفته بود که مصوبه واردات خودروهای سواری به دلیل رفع ایراد تشخیص مصلح نظام از بودجه حذف شده است.

به نظر می رسد مجلس و دولت بسیار به واردات خودرو اصرار دارند و شورای نگهبان نیز هیچ مشکلی با این بند بودجه ای ندارد اما مجمع تشخیص مصلحت نظام در دفعات مختلف تلاش کرده تا جلوی واردات خودرو را بگیرد، موضوعی که دلیل آن مغایر بودن با سیاست های کلی نظام بیان شده اما بسته بودن چند ساله واردات خودرو باعث شده تا قیمت های سرسام آوری در بازار خودرو بوجود بیاید که در حقیقت به دلیل عدم وجود عرضه، هیچ راه حلی برای آن نیست و قطعاً با باز شدن واردات خودرو می توان به سرعت حباب قیمتی را مخصوصاً در خودروهای وارداتی از بین برد.

حال باید دید که این وضعیت تایید یا تکذیب واردات خودرو به کجا ختم می شود و آیا در نهایت در سال جاری واردات خودرو باز خواهد شد یا خیر.

منبع خودروبانک

روابط عمومی گروه نمایندگی های سیاسی


نظرات کاربران



اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.