مرسدس بنز AMG C43 مدل ۲۰۲۳ یک سدان اسپرت جذاب

علی معیری ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
مرسدس بنز AMG C43 مدل ۲۰۲۳ یک سدان اسپرت جذاب

مرسدس بنز AMG C43 مدل ۲۰۲۳ با ۴۰۲ اسب بخار و تکنولوژی ماشین‌های فرمول یک به میدان آمد

کلاس C مرسدس بنز در سال اخیر، دستخوش تغییرات زیادی شده است و باید به اجبار با بسیاری از اعضای خوش چهره این خانواده، فعلا خداحافظی کنیم. اما آن‌هایی که باقی مانده‌اند، شانس این را دارند که با تغییرات انقلابی و چهره‌ای کاملا جدید، مشتریان جهانی و آلمانی دوستان را شگفت زده کنند.

نگاهی به مرسدس بنز AMG C43 مدل ۲۰۲۳

مرسدس بنز AMG C43 مدل ۲۰۲۳
مرسدس بنز C43 دقیقا یکی از همین خوش شانس‌های اشتوتگارتی‌ها است که از زمان معرفی، حسابی در دل همه جا خوش کرده. اما اکنون وقت آن رسیده تا به نسخه‌ی AMG این سدان جذاب، نگاهی داشته باشیم.

طراحی ظاهری و تغییرات نسبت به C43

مرسدس بنز AMG C43 مدل ۲۰۲۳
بهبودهای نسخه AMG، از سپر جلو شروع می‌شود. جایی که با جلو پنجره‌ی پانامریکانا (Panamericana) مرسدس آ ام گ و بامپرهای کم ارتفاع‌تر روبه رو می‌شویم. مرسدس C کلاس به صورت کلی، همیشه از یک چهره‌ی معمولی برخوردار بوده است اما بیایید قبول کنیم که طراحان AMG، ظاهر خشن و تهاجمی را به این سدان خانوادگی، هدیه داده‌اند.
مرسدس بنز AMG C43 مدل ۲۰۲۳
در ادامه می‌بینیم که تزئینات کروم کاری از بدنه حذف شده و رینگ‌های اسپرت 18 اینچی 10 پره هم شاهکار AMG را تکمیل می‌کند. البته رینگ‌های 19 و 20 اینچی هم جزو آپشن‌های انتخابی هستند. در قسمت عقبی خودرو هم خبرهای خوبی وجود دارد. یک سیستم اگزوز اکتیو تمام استیل 4 کاناله با باله‌ی نصب شده بر روی صندوق عقب و به همراه دیفیوزر اختصاصی، اسپرت بودن مرسدس بنز AMG C43 مدل ۲۰۲۳ را ثابت می‌کند.

مشخصات فنی و نگاهی به پیشرانه M139I

مرسدس بنز AMG C43 مدل ۲۰۲۳

بسیاری از پیشرانه‌های 6 سیلندر خورجینی بنز، به آلبوم تاریخ پیوسته‌اند و مرسدس بنز آ ام گ C43 مدل ۲۰۲۳ هم از این قاعده مستثنی نیست. نسخه استاندارد C43، از یک پیشرانه V6 تویین توربو شارژ 3 لیتری با 385 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد.

اما داستان نسخه AMG، ترکیبی از غم و خوشحالی است. در زیر کاپوت مرسدس بنز AMG C43 مدل ۲۰۲۳ با یک پیشرانه 4 سیلندر خورجینی 2 لیتری تویین توربو شارژ طرف هستیم که می‌تواند 369 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور تولید کند. همچنین قابلیت بوست پیشرانه و سیستم هیبرید خفیف 48 ولتی هم در این خودرو وجود دارند که می‌تواند قدرت آن را برای دقایقی کوتاه، به 382 اسب بخار افزایش دهند.

مرسدس بنز AMG C43 مدل ۲۰۲۳


اما هیجان اصلی جایی شروع می‌شود که به پشت فرمان نگاه می‌کند. شیفترهای پشت فرمان، به یک گیربکس اتوماتیک مولتی کلاچ ۹ سرعته متصل هستند که می‌تواند تمام ۳۸۲ اسب بخار را به ۴ چرخ خودرو منتقل کند. همچنین بد نیست بدانید که سیستم تقسیم قدرت این گیربکس، با نسبت‌های ۳۱ به ۶۹، برای محور جلو و عقب خودرو تنظیم شده است.

به لطف چنین پیشرانه و گیربکسی، شتاب 0-100 و حداکثر Mercedes AMG C43 مدل ۲۰۲۳ به 4.6 ثانیه و 250 کیلومتر در ساعت می‌رسد. البته اگر محدودیت‌های نرم افزاری ECU را حذف کنیم، نهایت سرعت این سدان جذاب آلمانی، به 265 کیلومتر در ساعت افزایش پیدا می‌کند. البته از آن جایی که خریداران این خودرو، شاید قصد داشته باشند تا یک مسابقه‌ی درگ کوچک را هم برگزار کنند، می‌بینیم که قابلیت «استارت مسابقه‌ای» (به انگلیسی Race Start) هم در گزینه‌های گیربکس دیده می‌شود. دیگر حالت‌های رانندگی، شامل حالت‌های اسپرت، اسپرت پلاس و کامفورت می‌شوند.

تجهیزات اسپرت و تکنولوژی خودروهای فرمول یک در سدان اسپرت شهری

مرسدس بنز AMG C43 مدل ۲۰۲۳
سدان اسپرت Mercedes AMG C43 مدل ۲۰۲۳ به سیستم «فرمان پذیری چرخ‌های عقب» مجهز است که می‌تواند پایداری خودرو در شرایط بیش فرمانی را تضمین کند. در قسمت سیستم ترمز هم با یک مجموعه‌ی ترمز 4 پیستونی در محور جلو و تک پیستونیِ شناور (one-piston floating) در محور عقب طرف هستیم که وظیفه‌ی رام کردن این اسب آلمانی را بر عهده دارند.
مرسدس بنز AMG C43 مدل ۲۰۲۳
اما جذاب‌ترین قسمت داستان، هنوز شروع نشده است! سیستم تویین توربو شارژ خودروهای فرمول یک، پایین‌ترین میزان تاخیر در وارد شدن به مدار را دارند و به محض تماس پای راننده با پدال گاز، توربو شارژر آن‌ها فعال می‌شود. پس مرسدس بنز هم ترجیح داده تا این تکنولوژی را به خودروهای خود بیاورد. در همین راستا، یک سیستم تویین توربو شارژ الکتریکی با دو موتور DC با قطر 1.6 اینچ در زیر کاپوت سدان اسپرت AMG C43 مدل ۲۰۲۳ تعبیه شده تا لگ توربو را به حداقل ممکن برساند. بنابراین زمانی که میزان گازهای خروجی پیشرانه برای چرخاندن پره‌های توربو شارژ، به میزان کافی نرسیده‌ باشد، موتور الکتریکی توربو وارد صحنه می‌شود و تاخیر توربو را حذف می‌کند.

کابین لاکچری مرسدس بنز AMG C43 مدل ۲۰۲۳

مرسدس بنز AMG C43 مدل ۲۰۲۳
به نظر می‌رسد که طراحی کابین، پیشرانه و بدنه‌ی این خودرو، به سه تیم مختلف سپرده شده است چرا که در طراحی داخلی آن، بیشتر شاهد حس و حال مجلل بودن هستیم. طراحان کابین مرسدس بنز آ ام گ C43 مدل ۲۰۲۳، بسیاری از اِلمان‌های S کلاس را به این خودرو آورده‌اند و در عین حال، تجهیزاتی مثل صندلی AMG و فرمان D شکل معروف AMG را حفظ کرده‌اند. در ادامه به پدال‌های آ ام گ و دوخت‌های قرمز رنگ معروف این برند بر روی روکش صندلی‌ها می‌رسیم که باز هم اسپرت بودن خودرو را به ما یادآوری می‌کنند.
مرسدس بنز AMG C43 مدل ۲۰۲۳
بر روی داشبورد، با یک صفحه نمایش دیجیتال پشت آمپر ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر دیجیتال سیستم مولتی مدیای ۱۱.۹ اینچی طرف هستیم که تمامی امکانات خودروهای روز دنیا را دارد.

قیمت مرسدس بنز AMG C43 مدل ۲۰۲۳ و زمان ورود به بازار


شرکت بنز تا اینجای کار، در مورد قیمت این خودرو حرفی نزده است و با توجه به تازه و بی رقیب بودن این عضو جدید خانواده C کلاس، فعلا نمی‌توان به بازه‌ی قیمتی درستی رسید.

مرسدس بنز AMG C43 مدل ۲۰۲۳

برای فهمین قیمت مرسدس بنز AMG C43 مدل ۲۰۲۳ باید تا اواخر سال 2022 صبر کنیم. همچنین گفته می‌شود که آمریکا و اروپا، مقاصد اولیه‌ی این سدان خوش ساخت آلمانی هستند و بعد از آن، نوبت به آسیایی‌ها می‌رسد.


روابط عمومی گروه نمایندگی های سیاسی






نظرات کاربران



اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.