سایپا شاهین با پیشرانه و گیربکس جدید عرضه بازار می شود

علی معیری ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
سایپا شاهین با پیشرانه و گیربکس جدید عرضه بازار می شود
در آیین امضای توافقنامه اتحاد استراتژیک میان خودروسازان مطرح کشور که روز چهارشنبه با حضور مدیران عامل این شرکت ها در محل شرکت خودروسازی بن رو از زیرمجموعه های سایپا برگزار شد.
هدف از این توافق، همکاری در زمینه توسعه همکاری های مشترک برای تولید موتور و گیربکس، استفاده از ظرفیت‌های مشترک خدمات امدادی، تحقق شعار سال و همچنین پیاده سازی سیاست های وزارت صمت مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های موجود و تقویت شاخص‌های بهره وری و مقیاس تولید اعلام شد.
توافق استراتژیک گروه خودرو سازی سایپا و گروه صنعتی ایران‌خودرو

مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا در این نشست گفت: در راستای سیاست‌های گروه‌های خودروسازی سایپا و ایران خودرو مبنی بر تولید اقتصادی و باکیفیت، این ۲ شرکت اقدام به امضای توافقنامه توسعه همکاری های مشترک در زمینه موتور و گیربکس کردند.

«محمدعلی تیموری» افزود: این توافقنامه، گامی در راستای سرمایه گذاری تولید قوای محرکه اقتصادی به صورت مشترک و با هدف افزایش تولید در مقیاس جهانی و اقتصادی است که پس از بررسی‌های کارشناسی و نتایج کارگروه‌های مشترک به انجام رسیده و امروز وارد مرحله عملیاتی شد.

به گفته وی، طبق این توافقنامه تامین ۱۰ هزار موتور خودرو شاهین برای مدت یک‌ سال بر اساس استانداردهای روز دنیا به صورت مشترک انجام می‌شود که پس از اخذ تائیدیه های کیفی و سپری شدن فرآیند انطباق با محصول و انجام کالیبراسیون و همچنین حصول اطمینان از پاسخ گویی به استانداردها، اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: بدین منظور موتور TUP و گیربکس ۶ دنده اتومات در پلتفرم شاهین مورد استفاده قرار خواهد گرفت و شروع پروژه از زمان امضا توافق نامه اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین  قطعاتی به صورت مشترک در این پروژه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که برای اجرای این کار تیم‌های کاری مشترک تعریف شده که مشغول به فعالیت هستند.


تیموری گفت:تولید محصول اقتصادی هدف نهایی این توافقنامه است که در همه قراردادهای همکاری خودروسازان جهان انجام می شود و دستاوردهای ارزشمند خواهد داشت و در چهارماه اخیر هم در تعامل با مدیرعامل ایران خودرو از همان هفته اول آغاز بکار به‌عنوان مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور، تلاش کردیم که فعالیت ها را با اتحاد استراتژیک پیش ببریم و برای تکمیل زنجیره تامین قطعات نیز با ایران خودرو تعامل خواهیم داشت.

خطیبی اظهار داشت: مفهوم رقابت نیاز به بازنگری دارد و سال‌ها تصور می شد که این خودروسازان با هم رقیب هستند در حالی که اشتباه بود و برخی چشم و هم چشمی ها سبب فعالیت‌های غیر اقتصادی شد اما تلاش می کنیم مشارکت جای رقابت را بگیرد زیرا همه ما به عشق میهن کار می‌کنیم و هدف نهایی ما سربلندی کشور است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: این توافق شروع یک اتحاد عالی برای هر ۲ خودروساز بزرگ کشور است که امیدواریم منشأ خیر و برکت برای کشور باشد.

به نقل از اسب بخار


روابط عمومی گروه نمایندگی های سیاسی






نظرات کاربران



اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.