محصول جدید مدیران خودرو ام وی ام x33 کراس رسما معرفی شد

علی معیری ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
محصول جدید مدیران خودرو ام وی ام  x33 کراس رسما معرفی شد
این محصول که طی چند مرحله توسط خبرنگاران و در برنامه‌های مختلف بررسی و تست شده بود حالا به صورت رسمی برای عرضه در بازار کشور آماده شده است و شرکت مدیران خودرو طی یک مراسمی این خودرو را به نمایش عموم درآورد.

معرفی ام وی ام X33 کراس


ام وی ام X22 یک خودروی کراس اوور است که بر پایه هاچبک ام وی ام ۳۱۵ طراحی شده است. این خودرو در چند سال گذشته مورد استقبال مشتریان ایرانی قرار گرفته است. این خودرو تا به حال یک بار فیس لیفت رسمی داشته است که با نام ام وی ام x22 پرو عرضه شده است. طراحی جدید و مدرن آن باعث توجه بسیاری از کارشناسان و علاقمندان به خودرو شده است.

اما حالا دومین فیس‌لیفت رسمی X22 با نام ام وی ام X33 کراس به بازار عرضه خواهد شد. محصول جدید مدیران خودرو و برند ام وی ام در بخش طراحی داخلی و همچنین ظاهری خود تغییرات بزرگی داشته است. البته بخش فنی این خودرو مشابه X22 پرو است و شاهد پیشرفت خاصی در این بخش نیستیم. به‌روزرسانی‌های در بخش چهره و فضای داخلی این مدل نسبت به نسل قبل، آن را به گزینه‌ای جذاب‌تری کرده است و کاملا شاهد یک خودرو جدید با زبان طراحی خاص خود هستید، زبانی که طبق ادعای سازنده از مد و فشن ایده گرفته است

مشخصات فنی ام وی ام X33 کراس


مشخصات فنی ام وی ام X33 کراس تفاوتی با مشخصات X22 پرو ندارد. بنابراین همچون گذشته، این کراس اوور کوچک در نسخه اتوماتیک از یک موتور ۳ سیلندر توربوشارژ به حجم یک لیتر برخوردار است. حداکثر قدرت موتور ام وی ام X33 کراس 112 اسب بخار و بیشترین گشتاور آن ۱۵۰ نیوتن متر است.

این خودرو از یک گیربکس اتوماتیک  CVT با ۹ دنده مصنوعی برای چرخ‌های جلو استفاده می‌کند. این گیربکس در محصولات سطح بالاتر چری نیز استفاده شده و به دلیل عملکرد مناسب، اینجا نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

عملکرد گیربکس به همراه نسبت توان به وزن تقریبا مناسب موتور و باعث شده تا کاربران هنگام سوار با این خودرو احساس ضعف خیلی شدید نداشته باشند. در حقیقت، این پیشرانه نسبت به مدل قبلی با موتور ۴ سیلندر تنفس طبیعی نیز تفاوت چندانی ندارد و توان مورد نیاز را به چرخ‌ها منتقل می‌کند اما خب مطمئنا توقع از این خودرو باید در حد همان خودرو 1000 سی سی باقی بماند نه بیشتر.

نسخه دنده‌ای ام وی ام X33 کراس با موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است، مشابه X22 اسپرت اکسلنت. این مدل توانی معادل ۱۱۶ اسب بخار و ۱۴۳ نیوتن.متر را از طریق یک گیربکس دستی ۵ سرعته به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند و اینجا نیز مشابه نسخه دستی X22 پرو است و شاهد اتفاق تازه‌ای نیستیم.

مصرف سوخت

میزان مصرف سوخت رسمی ام وی ام X33 کراس اعلام نشده است، اما می‌توان حدودی حداکثر ۵.۵ تا ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را پیش‌بینی کرد.

سیستم تعلیق و کنترل کشش

سیستم تعلیق ام وی ام X33 کراس در نسخه اتوماتیک و دنده‌ای از نوع مک‌فرسون در جلو و میله پیچشی در عقب است. با این وجود، کیفیت سواری در صندلی‌های ردیف دوم کمی خشک تر از حالت استاندارد است. با وجود این، هندلینگ و پایداری خودرو در زمان عبور از پیچ‌ها در حد مطلوب قرار دارد.

همچنین، وجود سامانه‌های کنترل کشش و پایداری باعث بهبود تعادل خودرو در حین عبور از پیچ‌ها می‌شود. با این حال، در سرعت‌های بالا، باید در ورود به پیچ‌ها به احتیاط عمل کرد و مراقب بود.


طراحی ظاهری MVM X33 CROSS

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های MVM X33 Cross نسبت به X22 Pro، طراحی کاملاً بازنویسی شده نمای چهره و قسمت پشت خودرو است. این تغییرات باعث می‌شود که بدنه این کراس اوور کوچک مدرن‌تر از گذشته به نظر برسد.

در قسمت جلو، یک کپی نسبتا خوب از طرح چهره هیوندای توسان ۲۰۲۳ را می‌بینیم. در این بخش شاهد یک جلوپنجره یکپارچه با سپر هستیم. چراغ‌های روز به صورت منقطع و شطرنجی در گوشه‌ها قرار گرفته و هماهنگی مناسبی با تزیینات کرومی جلوپنجره دارد. مانند دیگر طراحی های جدید خودرو چراغ اصلی در کناره‌های سپر، در قاب‌های مشکی رنگ دیده می‌شود و زیر آن مه‌شکن‌ها قرارداده شده است.

نمای جانبی ماهیت اصلی خودرو را کاملا لو می‌دهد و نسبت به گذشته تغییری نکرده و همان استایل آشنای ایکس ۲۲ را همچنان در مدل X33 Cross می‌بینید. قسمت عقب خودرو نیز مقداری تغییر کرده و حالا چراغ‌های به‌هم‌پیوسته خودنمایی می‌کنند اما همچنان به X22 شبیه است. طرح سپر عقب کمی اصلاح شده و شمایل بهتری ارائه می‌دهد.

با این تفاصیل، طراحی ظاهری MVM X33 Cross از لحاظ استایل بدنه تفاوت چندانی با X22 Pro ندارد، اما اصلاحاتی که در نمای چهره این خودرو اعمال شده، موجب می‌شود تا شاهد یک حالت مدرن‌تر در این محصول کهنه‌کار در بازار ایران باشیم. 

امکانات و تجهیرات

ام وی ام X33 کراس از نظر سطح امکانات در مقایسه با x22 پرو در سطح کاملا بالاتری قرار دارد. این خودرو از امکاناتی همچون کیسه هوا، سیستم صوتی، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر 10.25 اینچی و 4 بلندگو، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، مجهز به ABS - EBD - ESP - HHC - HDC، ترمز پارک برقی، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، دکمه استارت، کنترل فشار باد لاستیک ها TPMS، شارژ وایرلس موبایل، سانروف، روکش چرمی صندلی ها و فرمان، گرمکن صندلی های جلو، کیلومتر شمار دیجیتالی 7 اینچی، تهویه مطبوع خودکار، آینه های جانبی تاشو برقی، فرمان برقی، نورپردازی داخلی و رینگ 17 اینچی بهره می‌برد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد فروش محصولات مدیران خودرو کد 268 سید علیرضا سیاسی تماس حاصل فرمایید.
05136018133
آدرس:مشهد بلوار وکیل آباد-بعد از پل سید رضی سمت راست نرسیده به وکیل آباد 23

روابط عمومی گروه نمایندگی های سیاسی






نظرات کاربران



اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.